Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Misja maszynowa dla przedstawicieli biznesu i mediów z Turcji

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2019-04-26 16:02:37
misja maszynowa, turcja, study tour, maszyny, maszyny rolnicze, kig

W dniach 5-9 listopada odbyła się misja przyjazdowa typu Study Tour dla przedsiębiorców i dziennikarzy z Turcji. W skład misji weszli producenci maszyn m.in. rolniczych oraz dziennikarze z najważniejszych czasopism branżowych.

Fot. Polsko-Tureckie Seminarium z uczestnikami misji

 

Po przylocie goście mieli krótką chwilę na zwiedzenie Warszawy, a następnego dnia zaczęli realizować program misji. Pierwszy dzień misji to uczestnictwo w seminarium Polsko-Tureckim w Krajowej Izbie Gospodarczej.

 

Fot. Seminarium Polsko-Tureckie

 

Uczestnicy misji mieli okazję odbyć pierwsze spotkania B2B z polskimi przedsiębiorcami.

 

Następnie resztę dnia wypełniło zwiedzania targów Warsaw Industry w centrum wystawienniczym PTAK Expo.

 

Fot. Targi Warsaw Industry Week

 

W trakcie zwiedzania ekspozycji była również okazja do przeprowadzenia rozmów bilateralnych na stoiskach firm maszynowych.

 

Fot. Spotkania na targach Warsaw Industry Week

 

Drugiego dnia misji nasi goście pojechali do Białegostoku, gdzie uczestniczyli w Seminarium w Izbie Przemysłowo-Handlowej w Białymstoku z udziałem polskich firm z branży maszynowej oraz Białostockiego Klastra Obróbki Metalu.

 

Fot. Przywitanie w Izbie Przemysłowo-Handlowej w Białymstoku

 

Fot. Rozmowy B2B

 

Fot. Spotkania z polskimi przedsiębiorcami

 

Po rozmowach B2B odwiedzili dwa zakłady produkcyjne - METALFACH oraz CYNKOMET. Oprócz zapoznania się z produkcją i halami produkcyjnymi była okazja do porozmawiania z dyrektorami firm czy osobami odpowiedzialnymi za eksport.

 

Fot. Wizyta w firmie CynkoMet

 

Fot. Wizyta w firmie MetalFach

 

Fot. Zwiedzanie zakładu firmy MelatFach

 

Ostatni dzień misji był przeznaczony na wizytę w Białostockim Parku Naukowo-Technologicznym oraz spotkanie z firmami rekomendowanymi przez Zarząd Parku.

 

Fot. Białostocki Park Naukowo-Technologiczny

 

Ostatnią odwiedzoną firmą była firma SAMASZ. Goście po spotkaniu z Zarządem mogli obejrzeć park maszynowy i zapoznać się z produkcją.

 

Fot. Spotkanie z Panem Antonim Stolarskim, założycielem i właścicielem firmy SAMASZ

 

Współpraca gospodarcza z Turcją mimo słabszego okresu w dalszym ciągu określana jest jako perspektywiczna i z ogromnym potencjałem kooperacyjnym. Prezes Polsko-Tureckiej Izby Handlowej, Pan Marek Nowakowski zwraca uwagę na fakt, iż: "Turcja i Polska mają najszybciej rozwijające się gospodarki w Europie. Mają podobny poziom technologiczny, podobną strukturę przemysłu, która w wielu dziedzinach jest komplementarna, a nie konkurencyjna (na razie). Dotyczy to sektorów takich jak: automotive, IT (hardware i software), AGD, maszyny i urządzenia (sterowane numerycznie obrabiarki do metalu), ale także w zakresie obronności. To naturalna baza współpracy dwustronnej, ale nie tylko. Wiele z tych produktów jest oferowanych wspólnie na rynki trzecie". (źródło: www.3cargo.com/../)

 

Dobrym przykładem współpracy kooperacyjnej jest ostatnia umowa polskiej firmy Ursus z turecką firmą Tümosan Motor ve Traktör Sanayi o współpracy w zakresie produkcji i dostawy ciągników oraz importu części.

 

Wartość polskiego eksportu maszyn i urządzeń rolniczych w 2017 r. wyniósł blisko 1,2 mld euro i był o 18,4% większa w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. Wzrost eksportu wynikał głównie ze zwiększenia wywozu maszyn żniwnych oraz maszyn do uprawy i przygotowania gleby. Głównym odbiorcą polskich maszyn rolniczych były Niemcy oraz Państwa WNP. Urządzenia trafiały również do Turcji, Tanzanii, Iraku, Iranu i Chin. Na przestrzeni ostatnich lat zwiększała się liczba sprzedanych ciągników rolniczych, ciężarowych przyczep rolniczych, ciągników, siewników polowych i spulchniarek wzrosła. (źródło: opracowania PAIH)

 

Liczymy, że zeszłoroczna misja dla przedstawicieli handlu i mediów będzie wsparciem w rozwijaniu dalszych relacji polsko-tureckich.